شهردار تهران با اشاره به این موضوع که نارضایتی‌های اخیر مربوط به ۳۰۰ نفر از رانندگان خطوط اتوبوسرانی بود در رابطه با دستگیری راننده‌ها افزود: این سوال را باید دستگاه‌های امنیتی پاسخ دهند.

زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیئت وزیران در مورد نارضایتی اخیر رانندگان اتوبوسرانی به خبرنگاران گفت: مشکل مربوط به نقص ضمنی مصوبه‌ قانون شورای عالی کار بود و این شائبه ایجاد شد که حق قانونی در حال تضییع است. برای اینکه وظیفه خود را انجام داده باشیم علی الحساب حقوق را پرداخت کردیم. اکنون وضعیت اتوبوسرانی عادی است. نارضایتی مربوط به ۳۰۰ نفر از رانندگان بود.

بخشی‌هایی از صحبت‌های شهردار تهران را به نقل از خبرگزاری‌ها بخوانید:

* مشکلی که به وجود آمد به مصوبه‌ای بر می‌گشت که در قانون شورای عالی کار وجود داشت و مبتنی بر یک قانونی بود که در آن اساسا نقص ضمنی شده و مجموعه‌های حقوقی هم آن را تایید می‌کنند. این شائبه ایجاد شده بود که آن حق قانونی در حال تضییع است، من خدمت دوستان گفتم حق قانونی آن چیزی است که تصویب خواهد شد. اما با این حال برای اینکه وظیفه خودمان را انجام داده باشیم، علی‌الحساب حق آنان را پرداخت کردیم و حالا منتظر هستیم تا تکلیف قانون مشخص شود.

* وضعیت امروز کاملا عادی است اما این یک بخش کوچکی از کل ماجراست. حدود ۳۰۰ نفر از آقایان بودند که این شائبه برایشان پیش آمده بود اما بقیه رانندگان خدمت خود را انجام می‌دادند. از دیروز هم که همه رانندگان سر کار هستند.

* (در پاسخ به این سوال که شما با اعضای شورای شهر اختلافاتی دارید؟) این اختلافات تکذیب می‌شود. به هرحال اگر اختلاف سلیقه و کارشناسی نباشد، آدم باید شک کند.

* (در پاسخ به این سوال که آیا از جمع رانندگان افرادی بازداشت شدند؟) این سوال را باید دستگاه‌های امنیتی پاسخ دهند. برخی بودند که این اعتراضات را سامان‌دهی می‌کردند و به نظرم در مواجهه آن‌ها متفاوت عمل شده است.

*(در پاسخ به سوالی درباره انتشار فیش‌های حقوقی رانندگان بی ار تی که گفته شده برای اعمال فشار برای بازگشت آنها بوده است و آیا این فیش‌ها را تایید می‌کنید؟)  فیش‌هایی که دیدم درست است، حقوق راننده‌ها کم نیست و چند دسته هستند.

* (خاموشی پله‌های برقی): ۵۰۰ پله برقی فرسودگی داشتند که آن‌ها را تعطیل کردیم تا بتوانیم ایمنی را به وجود آوریم و تعمیرشان کنیم. همچنین کمبود واگن و فرسودگی داریم و نسبت به توسعه خطوط و افزایش ناوگان در حال انجام اقداماتی هستیم؛ قراردادهای داخلی و خارجی در این زمینه‌ منعقد شده و زمان بر است و کوتاه مدت نیست. دو هزار و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس نیز تحویل گرفتیم که بخشی فرسوده بود و امسال در برنامه خود ۳ هزار و ۲۵۰ دستگاه در حال آماده سازی و خرید داریم.

* (نامه وزارت صمت در مورد ابطال مصوبه افزایش ۲۵ درصدی حمل و نقل عمومی) این موضوع شائبه داشت که ناظر به ۲۵ درصد بود که در ابتدای سال لایحه دادیم و شورای شهر آن را تصویب و فرمانداری آن را تایید کرد؛ آن مسیر قانونی و همچون گذشته است که ان شاء الله ادامه خواهد داشت.

* (خودزنی شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹)  این موضوع در حال رسیدگی است.

کد خبر 677360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha